Pasi organizare petreceri copii

Pasi organizare petreceri copii

Cei mai simpli pasi in organizarea unei petreceri de copii sunt:

  1. stiti data cand organizati evenimentul/aniversarea?
  2. aveti locatie?
  3. aveti invitati?
  4. aveti meniu/catering?
  5. ati decorat spatiul?
  6. cine distreaza copiii?
  7. cum se distreaza parintii?
  8. ce amintiri sa aiba copiii/parintii cand pleaca?

Cam asta este rezumatul…. Pasii detaliati care trebuie parcursi pentru a organiza o super-petrecere sunt mult mai multi si mult mai dificili decat par. Nu vrem sa va speriem dar, daca ati ajuns pe acest site si in aceasta pagina fiti fericiti! Veti rezolva toate problemele si fara batai de cap.

dureri-de-cap-aniversare
dureri-de-cap-aniversare

 

Toti pasii pentru a organiza o aniversare ca la carte sunt:

A. Date initiale

B. Date de identificare aniversare copil

C. Organizare propriu-zisa

D. Desfasurare petrecere copii

E. Feedback eveniment

A. Date initiale:

  1. Ce petrecere isi doreste sarabatoritul/sarbatorita? (In familie sau cu prietenii)
  2. Are preferinte? Ce nu i-a placut anii trecuti?

Cel mic/cea mica are preferinte si de ce nu PRIORITATE in alegerea zilei, invitatilor sau chiar a tematicii. Trebuie sa il/o ascultam pentru ca important este ca VIATA noastra si trebuie sa se simta bine iar noi sa incercam sa facem tot ce vrea.

Este foarte important sa discutati cu sarbatoritul primele date ale petrecerii pe care o veti organiza. El trebuie sa stie ca va organiza aceasta petrecere. Se va implica in ea si il ajuta in dezvoltarea unor deprinderi atat in ceea ce priveste spiritul organizatoric cat si atentia la detalii sau chiar perseverenta in a duce la bun sfarsit o misiune.
Incercati sa-i implicati cat mai mult pe copiii mai mari in sarbatorirea zilei lor de nastere: cam cu o luna sau chiar doua inainte de eveniment, intrebati-i ce-si doresc sa faca de ziua lor, daca viseaza la ceva anume, daca le-a placut in mod deosebit una din petrecerile la care au fost, ce a fost gresit la petrecerile de copii anterioare etc.. E posibil sa isi doreasca altceva decat va imaginati dumneavoastra, poate o vizita la Zoo, la Acvariu sau la circ, bilete la meci, o drumetie, o excursie in Istanbul etc. Copiii sunt plini de neprevazut, dar stiti asta cu siguranta!

La multi ani!
La multi ani!

B. Date de identificare a petrecerii pentru copii

  1. data si ora evenimentului
  2. locatia exacta (Restaurant, loc de joaca, in parc sau acasa?
  3. numarul estimativ de invitati, atat copii cat si adulti
  4. tematica petrecerii
  5. cum sa arate invitatiile
  6. avem un buget estimativ?

In sfarsit avem un ok. Cand sa fie petrecerea? Si mai ales unde? Locatia petrecerii de copii si data aniversarii sunt mana in mana. Unii prefera restaurantele, altii locurile de joaca, o parte prefera la McDonalds dar foarte multi prefera acasa. Motivele acestor alegeri depind atat de confort cat si de buget.

In functie de numarul de invitati trebuie ales si spatiul unde va avea loc aniversarea. Trebuie tinut cont ca la un numar de 10 copii invitati participa minim 12 parinti. Media statistica de prezenta la o petrecere de copiieste de 1,5 adulti la fiecare copil.

 

Daca ati ales optiunea loc de joaca va puteti uita putin pe lista noastra de locuri de joaca pentru copii care organizeaza si petreceri copii.

Pentru o imagine vizuala mai buna a locatiei trebuie sa anticipati si de unde vor sosi invitatii, unde aveti d-voastra casa si abia apoi sa verificati harta locurilor de joaca. Noi va punem la dispozitie si aceasta harta cu locuri de joaca pentru copii, unde puteti sa verificati atat locurile de joaca pe sectoare cat si din alte localitati.

Dupa alegerea locatiei pentru petreceri copii ne intereseaza tematica petrecerii. Sa fie o petrecere standard pentru copii sau cu o tematica anume? (tematica Frozen, tematica pirati, tematica printese etc.). In functie de tematica vom realiza invitatiile.

Aceste “obiecte” care par la prima vedere nejustificate atat timp cat avem telefoane si discutam cu parintii si copiii invitatilor, nu sunt deloc irelevante!

Pe invitatie trebuie sa existe urmatoarele “indicii”:

  • data si ora de inceput a petrecerii
  • tematica petrecerii
  • numele celui invitat

Fiecare din cele mentionate anterior au o mare insemnatate atat pentru sarbatorit cat si pentru cel invitat. Faptul ca a primit o invitatie este un gest de respect si de diferentiere fata de alti copii.

Si ultima bataie de cap absolut necesara la stabilirea datelor de “identificare” a petrecerii de copii: exista un BUGET? Avem un buget anume sau pornim de la zero si ne oprim cand nu mai suportam? 🙂

Bugetul, daca este o problema, trebuie sa tina seama de costurile urmatoare la organizarea unei petrecerii de copii:

  1. cost inchiriere locatie petreceri copii
  2. cost meniu copii la petrecere de copii
  3. cost meniu sau “delicatese” pentru parinti
  4. cost decoratiuni, daca exista
  5. cost accesorii petreceri copii (vom discuta ulterior sau dati click aici si gasiti informatii detaliate dar nu uitati sa reveniti inapoi!)
  6. cost divertisment
  7. cost tort
  8. cost cadou sarbatorit

Acesta este bugetul! Daca nu aveti probleme cu banii si nu va intereseaza bugetul puteti trece peste. Cheltuielile se vor aduna dar exista carduri disponibile desigur…

C. Organizare propriu-zisa

Acum joaca s-a terminat.

Pasii secundari sunt:

  1. trimitere invitatii
  2. decoratiuni locatie
  3. accesorii pe mese la locatie
  4. rezervare tort
  5. rezervare divertisment
  6. rezervare fotograf sau/si cameraman
  7. pregatire costumatii sarbatorit si parinti

Trebuie sa avem deja locatia rezervata, o estimare a numarului de invitati si modelul de invitatii.

Primul pas este trimiterea invitatiilor. Acest pas trebuie facut cu minim 2 saptamani inainte dar nu mai devreme de 1 luna pentru ca vor uita de eveniment…

Avem o locatie dar corespunde intru-totul dorintelor noastre? Daca avem o tematica atunci locatia trebuie decorata.

Decoratiunile se refera la aranjatul meselor, scaunelor, aranjatul tacamurilor, decorul spatiului cu arcade, ghirlande, baloane cu Heliu, Jumbo etc.

O sala de petrecere pentru aniversare copil are, daca bugetul permite, urmatoarele componente de decor:

  • mese colorate
  • scaune decorate
  • tacamuri asortate (farfurii, tacamuri, servetele, pahare, paie de baut toate asortate si cu tematica)
  • coifuri si suflatori asortate cu tematica
  • arcada la intrarea in sala sau restaurant
  • ghirlanda pe sus
  • balon Jumbo sau Pinata (pentru copii mai mari)
  • folii de Aluminiu cu tematica si umflate cu Heliu
  • baloane cu heliu ca aranjamanet pe masa sau baloane cu heliu si rafie suspendate in aer
  • diverse forme din baloane (Mickey Mouse cu suport din baloane, ratoi, etc.)
  • Candy Bar

Nu trebuie uitat TORTUL, care, desigur, este obligatoriu cu tematica, chiar daca ati ales decor tematic sau nu. Comenzile de tort se dau cu minim 48 de ore inainte, unele mai deosebite trebuie comandate cu 5-6 zile inainte. La tort nu trebuie sa uitati de:

  • lumanari de tort
  • artificii
  • farfurii de tort asortate si lingurite asortate

O parte foarte importanta si deloc de neglijat la o petrecere de copii este DIVERTISMENTUL. Cine se va juca cu copiii? Se vor juca singuri? Se vor juca cativa parinti sau aducem animatori copii si scapam de grija divertismentului?

Cea mai indicata solutie este inchirierea de animatori copii. Noi va prezentam aici lista tuturor firmelor care inchiriaza animatori copii la petreceri de copii. In alegerea celui mai potrivit program de divertisment aveti in vedere urmatoarele:

  • personajele interpretate sa fie alese de sarbatorit/sarbatorita
  • firma care furnizeaza aceste servicii sa fie de incredere sau prin recomandare.

VA URMA …….

Pagina in curs de actualizare….(20 martie 2015)